پوشش سقف و نما پوشش سقف و نما .

پوشش سقف و نما

كلزيپ

كلزيپ چيست؟
پوشش كلزيپ يكي از انواع سازه‌هاي مدرن براي پوشش سقف و ديوار ساختمان است. اين نوع پوشش كه با نام پوشش ايستادرز يا زيپ پانل نيز شناخته مي‌شود، يك ساختار بسيار منعطف و زيپ مانند است كه از متريال‌هاي مشخصي ساخته شده است. پوشش سقف و ديوار با كلزيپ مي‌تواند به‌صورت چندلايه باهدف ايجاد يك پوشش بدون نقص طراحي، محاسبه، ساخت و اجرا شود. از جمله مزاياي سقف فلزي كلزيپ مي‌توان به برخورداري از ظاهر زيبا و يكپارچه، قابليت شكل‌دهي انواع سقف‌هاي محدب و مقعر و مقاومت بالا اشاره كرد.

در ميان انواع سقف در ساختمان، سيستم پوشش كلزيپ قابل‌استفاده در پوشش سقف و ديوارهاي ساختمان‌هاي تجاري، مسكوني، ويلاها، مراكز خريد، نمايشگاه، فرودگاه و… است. پوشش سقف و ديوار با كلزيپ علاوه بر زيبايي بصري، سبب افزايش طول عمر و استحكام سازه مي‌شود. لايه‌هايي كه در ساختار كلزيپ استفاده مي‌شود عبارت از ورق ذوزنقه‌اي، لايه ضد بخار، بست آلومينيومي، فوم عايق، فاصله‌انداز امگا و ورق پروفيل هستند. اين مجموعه لايه‌ها طبق محاسبات دقيق به هم متصل شده و بهترين و بي‌نقص‌ترين پوشش سقف و ديوار را ارائه مي‌دهند.

مزاياي سقف فلزي كلزيپ
يكي از مهم‌ترين ويژگي‌هاي پوشش كلزيپ، عدم وجود محدوديت طولي و عرضي است. اين سيستم به‌راحتي مي‌تواند سالن‌هايي با دهانه‌هاي بسيار بزرگ را بدون هيچ‌گونه درزي به‌صورت يكپارچه پوشش دهد. پوشش سقف و ديوار با كلزيپ سبك، قوي و سازگار با شرايط محيطي است به‌طوري‌كه در ساخت لايه‌هاي آن تمامي جنبه‌هاي فيزيكي اعم از عايق صوتي، رطوبتي، دمايي و… كاملاً رعايت مي‌شود. وزن سبك كلزيپ باعث راحتي در جابه‌جايي و نصب اين پوشش مي‌شود.

مقاله پيشنهادي:   مزاياي استفاده از سقف شيرواني دو طرفه چيست؟
ساختار سقف كلزيپ باعث مي‌شود تا اين پوشش هيچ‌گونه محدوديتي در شكل‌پذيري و انعطاف‌پذيري نداشته باشد و امكان و قابليت فرم دهي به انواع مختلف محدب، مقعر، مخروطي و… را ايجاد مي‌كند. پوشش سقف و ديوار كلزيپ به دليل ساختار يكپارچه مقاومت بالايي در برابر زلزله، تغييرات آب‌وهوايي، رطوبت، گرما و… ايجاد مي‌كند.

پوشش كلزيپ در مقايسه با مصالح قديمي عمر بالايي دارد و برخلاف ساير مصالح از تنوع رنگ و شكل زيادي برخوردار است. از ديگر مزاياي پوشش سقف كلزيپ مي‌توان به اين نكته اشاره كرد كه استفاده از كلزيپ مي‌تواند تا حد زيادي در هزينه و انرژي صرفه‌جويي كند.

مزاياي ديگر پوشش سقف و ديوار با كلزيپ
از ديگر مزاياي پوشش سقف و ديوار با كلزيپ مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

وزن سبك: پركاربردترين فلز در پوشش كلزيپ آلومينيوم است كه استفاده از آن موجب شده است اين ساختار از ساير مصالح وزن كمتري داشته باشد.
عدم محدوديت اندازه: استفاده از ماشين‌آلات پرتال و فرمينگ پروفيل پوشش كلزيپ در محل پروژه، اين امكان را به وجود مي‌آورد تا بتوان طول حداقل ۱۵۰ متر را نصب و اجرا كرد.
غير قابل‌اشتعال: مواد مورداستفاده در پوشش كلزيپ تا حد زيادي در برابر آتش مقاوم و غير قابل‌اشتعال هستند.
آكوستيك بودن: استفاده در ورق‌هاي فرم داده شده همراه با عايق حرارتي و صوتي در كلزيپ خاصيت جذب صدا را در اين سيستم افزايش مي‌دهد. به همين دليل از پوشش سقف و ديوار با كلزيپ در فرودگاه‌ها، سالن‌هاي ترمينال و محل‌هاي عمومي استفاده مي‌شود.
مقاومت در برابر سايش و خوردگي: استفاده از پوشش‌هاي رنگ چندلايه بر روي سطح پروفيل كلزيپ مقاومت و دوام اين نوع سيستم را در برابر مواد خورنده افزايش مي‌دهد.
مقاومت در برابر آب و رطوبت: عدم سوراخ‌كاري، عدم استفاده از پيچ و پرچ و اتصالات براي نصب لايه رو و جمع‌آوري و زهكشي مناسب آب باران توسط آبرو سبب ايجاد پوشش سقف و ديواري يكدست بدون هيچ‌گونه نفوذ رطوبت و آب به ساختمان مي‌شود.
سازگار با محيط‌زيست: مواد تشكيل‌دهنده پوشش سقف و ديوار با كلزيپ از مواد قابل‌بازيافت تشكيل شده‌اند و فرايند توليد آن‌ها نسبت به ساير مصالح آلايندگي كمتري دارد.
سرعت و سهولت اجرا: بهره‌گيري از به‌روزترين ماشين‌آلات، امكان فرم‌دادن پروفيل‌هاي كلزيپ و فرايند نصب آسان سرعت اجراي كار را تا حد زيادي بالا مي‌برد.
امكان استفاده در طرح‌ها و رنگ‌هاي مختلف: كلزيپ قابليت اجرا در طيف مختلفي از طرح‌ها و رنگ‌ها را فراهم مي‌كند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ساعت: ۰۹:۲۹:۵۴ توسط:مريم موضوع: نظرات (0)

سقف ايستادرز

پوشش سقف ايستادرز
پوشش سقف ايستادرز از محبوب ترين و منعطف ترين و مقاوم ترين نوع سقف فلزي، سيستم پوشش سقف ايستادرز مي باشد، كه امروزه كاربرد فراواني در معماري هاي مدرن دارد. مي توان گفت كه نصب كردن سقفي با طراحي زيبا و شيك مكمل بنا و نيز عامل زيبايي و افزايش ارزش آن محسوب مي شود. در سيستم ايستادرز، بسته به نوع سقف، پانل ها در راستاي شيب سقف پهن شده و درزهاي اتصال اين پانل ها را به يكديگر وصل مي كنند. اين نوع سقف ها يك پوشش مستحكم بوده با توانايي حركت تحت انبساط حرارتي، كه مي شود گفت نصب آنها با انواع سقف هاي سنتي بسيار متفاوت است.

در پوشش سقف ايستادرز، در بلند مدت و به مرور زمان با مشكل نفوذ كردن آب به داخل ساختمان مواجه نخواهيد شد؛ زيرا درزها بالاتر از پوشش نهايي سقف قرار گرفته اند، اين مورد از مزيت هاي كليدي اين سيستم حساب مي شود كه نام ايستادرز به دليل اين توانايي نشات گرفته است. سيستم ذوب برف كلزيپ را نيز مي توان يكي از سيستم هاي جانبي قابل نصب ايستادرز نام برد، و كاربرد اين سيستم در هنگام تجمع برف و يخ زدگي مي باشد، كه ممكن است باعث تركيدن يا پارگي آبروها و لوله ها شده يا سنگيني برف و يخ، باعث از بين رفتن تاسيسات شود.

بنابراين حل اين مشكل با نصب سيستم هاي حرارتي و سيستم ذوب برف در گاتر ها و خروجي آبروهاي پوشش سقف، بسيار آسان مي شود. اين سيستم در ساختمان هايي مانند سالن هاي ورزشي، صنعتي و فرودگاه ها مورد استفاده قرار مي گيرد.

مزاياي سيستم ايستادرز شامل :
۱. اين پوشش براي سقف هاي محدب، مقعر،پوشش قوسي، گنبدي و كونيك و تمام اشكال هندسي اين قابليت را دارد كه به صورت يكپارچه و بدون محدوديت طولي انجام شود.

مقاله پيشنهادي:   ورق گالوانيزه ذوزنقه چيست و چه كاردي در ساختمان سازي دارد؟
۲. در اين سيستم هيچگونه سوراخ كاري روي آن انجام نمي شود، و اين مورد باعث ميشود كه حتي يك درصد نشتي آب وجود نداشته باشد. اين سيستم با كليپس هاي مخصوص آلومينيومي به صورت مخفي زير ورق ايستادرز نصب مي شود.

۳. جنس ورق ايستادرز ، آلومينيومي بوده و بسيار مقاوم در مقابل خوردگي و اثرات آب و هوايي، اشعه هاي ماورا و نيز در برابر فرسايش و كهنه شدن است،همچنين از قابليت شكل پذيري بالايي در مقايسه با ساير فلزات برخوردار مي باشد.

۴. با نصب برف گير روي اين سيستم از ريزش بهمن روي سقف جلوگيري مي كند.

۵. پشم سنگ مناسب ترين نوع عايق براي سيستم ايستادرز است، كه مي توان گفت بهترين عايق حرارتي و صوتي محسوب مي شود.

۶. اين سيستم در پوشش هايي با عايق حرارتي و صوتي و رطوبتي به صورت دو لايه اجرا شده و در پوشش هايي كه به اين عايق ها نيازي نباشه به صورت تك لايه اجرا مي شود.

۷. مي توان قابليت اجراي انرژي خورشيدي را روي سيستم ايستادرز به كار بست.

۸. پوشش سقف ايستادرز  با توجه به رنگ مورد نياز و تاييد مشتري در رنگ هاي متنوع، تهيه و توليد مي شود.

تعريف سيستم ايستادرز دالفا
پوشش سقف دالفا به عنوان يك سيستم پوشش سقف نوين محدوديت ها را از ميان برداشته و طراحان را قادر مي سازد كه پيچيده ترين طرح ها را ارائه دهند. اين نوع پوشش به دليل انعطاف پذير بودن و استفاده از طيف هاي گسترده رنگ، يكي از بهترين نوع پوشش براي كارفرمايان و به ويژه مشاوران بوده است.

شركت دالفا با بيش از يك دهه فعاليت در تمامي نقاط كشورمان و كشور عراق، اين افتخار را دارد كه اولين و بزرگترين مجري اين نوع سيستم با انجام پروژه هاي خاص با شكل هندسي نامنظم را طراحي و اجرا كند.

مزاياي سيستم ايستادرز دالفا عبارتند از :

• دقت و كيفيت بالا

• قابليت پوشش انواع اشكال هندسي ( قوسي و چند قوسي، محدب و مقعر و هرمي و… )

• قابليت توليد با تكنولوژي نوآورانه ورق بطول نامحدود و به صورت يكپارچه

• تمام ماشين آلات توليد بصورت موبايل و مستقر در محل پروژه

مقاله پيشنهادي:   ورق گالوانيزه؛ رنگ آميزي ورق گالوانيزه
• ضد خوردگي و فرسايش پوشش سقف ايستادرز

• بدون نياز به تعمير و نگهداري

• آب بندي كامل سقف بدون هيچگونه اورلب و سوراخ كاري

• تنوع در انتخاب رنگ و دوام رنگ فوق العاده

• عملكرد عالي حرارتي و آكوستيك

• سرعت نصب بالا پوشش سقف ايستادرز

• طول عمر زياد و صد درصد قابل بازيافت

• بهترين انتخاب براي ورزشگاهها، فرودگاهها و ساختمان هاي بزرگ تجاري و اداري و بيمارستان ها و …


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ساعت: ۰۹:۲۸:۲۹ توسط:مريم موضوع: نظرات (0)