پوشش سقف و نما پوشش سقف و نما .

پوشش سقف و نما

خمكاري

خم كاري ورق چيست؟
به فرايندي كه در آن بر ورق فلزي نيرويي اعمال مي‌شود و ورق در يك زاويه مشخص خم و در نهايت شكل دلخواه را مي‌گيرد خم كاري ورق مي‌گويند. در تعريف ديگر به تغيير فرم ظاهري فلزات هم خم كاري ورق گفته شود. نكته مهمي كه در انواع روش هاي خم كاري ورق وجود دارد غير كشسان بودن فرايند خمكاري است. در خم‌كاري حجم ورق ثابت مي‌ماند و تنها شكل ظاهري ورق تغيير مي‌كند. هنگام انجام انواع خم كاري ورق مهم است كه فرد داراي مهارت و دقت بالا باشد. در انواع خم كاري ظرفيت خم كاري به ميزان كربن آن‌ها بستگي دارد. فراموش نكنيد ظرفيت خمكاري ورق با ميزان كربن رابطه عكس دارد؛ اگر ميزان كربن زياد باشد قابليت خم كاري كاهش مي‌يابد و اگر درصد كربن بالا باشد در فرايند خم‌كاري احتمال شكنندگي زياد است.

نكات مهم انواع خم كاري ورق
در روش هاي خم كاري ورق تغيير شكل ايجاد شده دائمي است. فراموش نكنيد فرايند خم كاري نياز به مهارت بالا و تخصص دارد. رعايت نكات زير به بهتر پيش رفتن مراحل خم كاري كمك مي‌كنند:

در صورت نياز به ايجاد حفره بايد بين محل ايجاد حفره و خم فاصله استاندارد رعايت شود تا قطر و شكل ثابت بماند.
در خمكاري انواع ورق براي اينكه ورق فولادي يا فلزي به شكل دلخواه در بيايد، در طراحي سنبه بايد عرض سنبه از ورق موردنظر بيشتر باشد.
زاويه خمش و شعاع بايد متناسب انتخاب شوند. زياد بودن زاويه خمش و شعاع باعث برگشت‌پذيري ورق مي‌شود.
در انواع روش هاي خم كاري ورق بايد از ورق‌هاي فلزي مناسب با مقاومت و انعطاف‌پذيري كافي استفاده شود.
يكي از نكات مهم در انواع خم كاري ورق انتخاب ابزار درست و اصولي خم كاري است.

پارامترهاي مهم در انواع خم كاري ورق
در فرايند خمكاري ۵ پارامتر مهم داريم كه قبل از آشنايي با انواع روش خمكاري به بررسي اين ۵ پارامتر مي‌پردازيم. پارامترها عبارت‌اند از:

شعاع خم: در خم كاري شعاع خم در سه دسته خارجي، متوسط و داخلي قرار مي‌گيرد. قالب استفاده شده و زاويه خمش توسط پارامتر شعاع خم مشخص مي‌شود.
ضخامت مواد اوليه: در انواع خم كاري ورق بايد به ضخامت مواد اوليه توجه شود. هر چقدر ضخامت بيشتري داشته باشد مواد اوليه، در فرايند خم‌كردن بايد از نيروي بيشتري استفاده شود.
زاويه خم: باتوجه‌به ضخامت ورق و كاربرد آن پارامتر زاويه خم مشخص مي‌شود.
طول لبه نسبت به منطقه خم: اين پارامتر مشخص مي‌كند كه از چه روش و دستگاهي براي خمكاري استفاده شود. جهت تعيين ميزان فشار وارده بر ورق فلزي براي خم كردن اين پارامتر تعيين‌كننده است.
عرض ورق: عمق خم كردن قالب استفاده شونده و مكان و نقطه اصلي اعمال فشار بستگي به پارامتر عرض ورق دارند.
روش هاي خم كاري ورق
باتوجه‌به ضخامت جنس ورق استفاده شده و طرح موردنظر روش هاي خم كاري انواع ورق هاي فلزي متفاوت است و روش‌هاي مختلف و دستگاه‌هاي كاربردي متفاوتي وجود دارد. باتوجه‌به اين موارد خمكاري ورق به دو روش كلي انجام مي‌شود كه عبارت است از:

خم كاري با سرد كردن ورق
خم كاري با گرم كردن ورق
روش اعمال نيرو به ورق و نوع نيروي وارد شده تفاوت اصلي در انواع روش‌هاي خمكاري است. براين‌اساس روش‌ هاي خم كاري ورق عبارت‌اند از:

۱. انواع خم كاري ورق؛ خم كاري چرخشي
در خم كاري ورق به روش چرخشي دستگاه مجهز به دو تكيه‌گاه منحني است كه اين دو تكيه‌گاه بر روي يك محور به يكديگر متصل مي‌شوند. ورق موردنظر در خم كاري چرخشي بر روي محور قرار مي‌گيرد و نيروي فشار تحت پرس به شكلي وارد مي‌شود كه دونيم دايره به هر سمت چرخيده و زاويه تشكيل مي‌دهند. ورق فلزي موردنظر كه بر روي اين دو نيم‌دايره قرار دارد تحت همان زاويه خم مي‌شود. در روش خم كاري چرخشي رايج‌ترين نوع دستگاه داراي ۲ رول نيم‌دايره شكل است؛ اما در بازار دستگاه‌هايي هستند كه از يك رول نيم‌دايره تشكيل شدند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ساعت: ۰۷:۲۳:۵۶ توسط:مريم موضوع: نظرات (0)

برش ليزر

برش ليزر فايبر ( Fiber Laser ) يا ليزر فيبري چيست؟
يكي از انواع برش ليزر در صنايع مختلف برش ليزر با فناوري فايبر است. استفاده از فناوري برش ليزري فايبر در فرايندهاي ذوب و سوراخ‌كردن فلزات، منجر به برش‌هاي دقيق فلزات مي‌شود. اين فناوري از يك نوع ليزر حالت جامد به نام ليزر فايبر استفاده مي‌كند كه محيط ليزر آن از فيبر نوري تشكيل شده است. به همين دليل، به آن برش ليزر فايبر يا فيبر مي‌گويند. فايبر ليزرها نوعي از ليزرهاي حالت جامد هستند و از فيبرهاي نوري به‌عنوان ناحيه فعال ليزري يا محيط بهره‌برداري استفاده مي‌كنند.

در برش ليزر فيبر يا فايبر، نور متصاعد از پمپ‌هاي ديودي ليزر در يك فيبر از جنس شيشه سيليكات يا فسفات جذب مي‌شود و به پرتو ليزري با طول‌موج‌هاي مختلف تبديل مي‌شود. با استفاده از عناصر تقويتي مختلف در ساخت فيبر، پرتو ليزري با طول‌موج‌هاي متنوعي قابل ايجاد است كه براي استفاده در كاربردهاي مختلف استفاده مي‌شود.

باتوجه‌به توانايي توليد طيف وسيعي از طول‌موج‌ها، دستگاه‌هاي ليزر فايبر، در برش ليزري، تميزكردن سطوح، حكاكي، حفاري، علامت‌گذاري و جوشكاري ليزري مورداستفاده قرار مي‌گيرند. اين دستگاه‌ها مي‌توانند باتوجه‌به ظرفيت تجهيزات، انواع مواد با ضخامت‌هاي مختلفي را برش دهند. استفاده از فناوري برش ليزري فايبر به دليل هزينه‌هاي بالاتر نسبت به برش ليزر CO2 عمدتاً در توليدات صنعتي بيشتر مورداستفاده قرار مي‌گيرد. همچنين برش ليزر فايبر به دليل دقت و كيفيت بالاي برش و قابليت اجراي پيچيدگي‌هاي هندسي جايگاه ويژه‌اي در صنايع مختلف دارد.
نحوه كار دستگاه برش ليزر فايبر
فناوري برش ليزري فايبر با استفاده از تشعشعات تحريك شده، پرتو ليزري متمركز و قدرتمند را توليد مي‌كند. در فرايند برش ليزر به روش فايبر، از يك ديود ليزر نوري فعال استفاده مي‌شود كه نور خروجي آن به كابل فيبر نوري منتقل مي‌شود. با برخورد پرتو ليزر با سطح مواد، نور با شدت بالا جذب شده و تبديل به گرما مي‌شود كه درنهايت باعث ذوب‌شدن سطح فلزي مي‌شود. در برش ليزر با فناوري فايبر به طور معمول از فناوري CNC استفاده مي‌شود كه امكان دريافت داده‌هاي برش از رايانه را فراهم مي‌كند. با استفاده از اين فناوري، با كنترل محورها و حركت ليزر، الگوها و طرح‌هاي خاصي را مي‌توان اجرا كرد.

دستگاه‌هاي برش ليزر فايبر قادر به كاركردن بر روي پلتفرم دوگانه هستند. در اين حالت، ورق‌ها يا قطعات كار به‌صورت خودكار بارگذاري مي‌شوند و پس از اتمام برش، محصول نهايي تخليه و دستگاه به‌صورت خودكار با قطعه خام جايگزين مي‌شود. اين نوع ميز كار را چنجر يا شاتل مي‌نامند. اين ويژگي به فرايند برش ليزر با فناوري فايبر اين امكان را مي‌دهد تا با حفظ دقت و تكرارپذيري، با سرعت بيشتري انجام شود كه باعث صرفه‌جويي در زمان در سفارش‌هاي تيراژي و تكراري مي‌شود.

انواع دستگاه‌هاي برش ليزر فايبر
به‌طوركلي اين نوع فناوري برش ليزري فايبر به دودسته دستگاه ليزر فايبر كنترل عددي و دستگاه ليزر فايبر دستي تقسيم مي‌شود كه هركدام از اين دستگاه‌هاي برش ليزر فايبر ويژگي‌هاي خاصي دارند. در برش‌كاري و حكاكي، به طور معمول از سيستم كنترل عددي استفاده مي‌شود و براي زنگ‌زدايي و جوش ليزري از دستگاه‌هاي دستي استفاده مي‌شود. قسمت‌هاي اصلي كه در تشكيل دستگاه برش ليزر با فناوري فايبر نقش دارند، عبارت‌اند از:

اپتيك شامل سورس ليزر، فيبر نوري انتقال ليزر و هد برش
الكترونيكي شامل كنترلر و درايورها
مكانيكي شامل شاسي، ريل‌ها، رك و پينيون و موتورها


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ساعت: ۰۷:۲۲:۱۴ توسط:مريم موضوع: نظرات (0)

استرچ متال

استرچ متال چيست؟
استرچ متال (Stretch Metal) يك ماده پيشرفته است كه در حوزه مهندسي مواد و ساختمان‌سازي به كار مي‌رود. اين ماده از جنس فلزي است كه به‌صورت شبكه‌هايي از لوله‌ها يا سيم‌هاي فلزي با ارتجاع پذيري بالا ساخته مي‌شود. استفاده اصلي از استرچ متال در صنعت ساختمان و معماري است و به‌عنوان ماده‌اي كه مي‌تواند در ساختمان‌ها و نماها براي ايجاد فرم‌ها و جلوه‌هاي منحصربه‌فرد استفاده شود، كارايي دارد. استرچ متال داراي ويژگي‌هايي همچون سبكي و مقاومت بالا در برابر رطوبت و زنگ‌زدگي است كه آن را به يك ماده مناسب براي ساختمان‌هاي مدرن تبديل كرده است.

استفاده از استرچ متال در سقف كاذب و نماها، علاوه بر ايجاد جلوه‌هاي زيبايي و ارتقاي طراحي معماري، مي‌تواند به بهبود عملكرد ساختماني از نظر استحكام نيز كمك كند. اين ماده به دليل ويژگي‌هايي كه دارد، به يكي از رويكردهاي نوين در طراحي و ساختمان‌سازي تبديل شده و در زمينه‌هاي مختلفي از جمله معماري، مهندسي عمران و طراحي داخلي مورداستفاده قرار مي‌گيرد.

كاربرد استرچ متال در سقف و نما
استرچ متال به‌عنوان يك ماده انعطاف‌پذير در طراحي و ساخت سقف كاذب (False Ceiling) استفاده مي‌شود. سقف كاذب استرچ متال يك‌لايه از مواد عايقي است كه در زير سقف اصلي ساختمان قرار مي‌گيرد و به‌منظور بهبود جلوه ظاهري، كنترل و عايق حرارت و صدا و همچنين پنهان‌كردن سيستم‌هاي مكانيكي مانند لوله‌ها و كابل‌ها استفاده مي‌شود. باتوجه‌به ويژگي‌هاي منحصربه‌فرد استرچ متال، استفاده از آن در سقف كاذب به‌عنوان يك گزينه مدرن و كارآمد در طراحي ساختمان‌ها و فضاهاي داخلي موردتوجه قرار گرفته و به بهبود جلوه‌هاي ظاهري و عملكردي ساختمان‌ها كمك مي‌كند.
استرچ متال به دليل ويژگي‌هاي منحصربه‌فردي مانند سبكي، انعطاف‌پذيري، زيبايي و مقاومت بالا گزينه‌اي ايده‌آل براي استفاده به‌عنوان پوشش در نماي ساختمان‌هاي مدرن محسوب مي‌شود. استفاده از استرچ متال در نما مزاياي بسياري دارد؛ از جمله امكان طراحي الگوها و بافت‌هاي بسيار زيبا و متنوع، سبكي و نصب آسان، مقاومت بالا در برابر عوامل جوي مخرب مانند رطوبت و خوردگي و كاهش قابل‌توجه هزينه‌هاي نگهداري نما در طولاني‌مدت. باتوجه‌به مزاياي فراوان نماي استرچ متال، استفاده از آن در نماهاي ساختماني نيز مي‌تواند گزينه‌اي اقتصادي و درعين‌حال بسيار زيبا براي جايگزيني با مصالح سنتي مانند سنگ، كامپوزيت و… باشد.

ويژگي‌هاي سقف كاذب استرچ متال
سقف كاذب استرچ متال داراي ويژگي‌ها و مشخصات فني منحصربه‌فردي است كه اين نوع سقف را به يكي از بهترين و كارآمدترين انواع سقف هاي كاذب فلزي براي انواع ساختمان‌ها تبديل كرده است. اين سقف‌ها از ورق‌هاي فلزي استرچ متال ساخته مي‌شوند.

همان‌طور كه در ابتداي مقاله به آن اشاره كرديم، استرچ متال ورق‌هايي با ضخامت بسيار كم و وزن سبك هستند كه در فرايند توليد، ورق‌هاي ضخيم فلزي از طريق كشش، به‌صورت چشمگيري نازك شده و طول آن‌ها افزايش مي‌يابد. در نتيجه ورق‌هايي با انعطاف‌پذيري و قابليت شكل‌پذيري بالا توليد مي‌شوند. استفاده از استرچ متال در سقف كاذب، باعث ايجاد ويژگي‌ها و مزاياي بسياري شده است كه در ادامه به بررسي بيشتر آن‌ها مي‌پردازيم.

۱. بارزترين ويژگي سقف كاذب استرچ متال؛ وزن سبك
سبك بودن يكي از بارزترين ويژگي‌هاي سقف كاذب استرچ متال است كه به دليل استفاده از ورق‌هاي فلزي بسيار نازك و سبك در ساخت اين نوع سقف‌ها است. ورق‌هاي استرچ متال به‌كاررفته در اين سقف‌ها، داراي ضخامتي در حدود ۰.۴ تا ۰.۸ ميلي‌متر هستند. اين در حالي است كه وزن هر مترمربع از اين ورق‌ها تنها حدود ۷ تا ۱۰ كيلوگرم است.

باتوجه‌به اين مقادير كم، وزن كلي اين سقف‌ها بسيار سبك‌تر از اكثر انواع سقف‌هاي كاذب ديگر مانند سقف‌هاي گچي يا سنگي است. سبكي سقف كاذب استرچ متال، مزاياي زيادي را به همراه دارد. از جمله مي‌توان به كاهش بار وارده بر سازه، آساني نصب و حمل‌ونقل، امكان نصب روي تيرهاي با دهانه بزرگ‌تر و كاهش هزينه‌هاي ساخت اشاره كرد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ساعت: ۰۷:۲۰:۴۴ توسط:مريم موضوع: نظرات (0)

آبرو گالوانيزه

آبرو گالوانيزه چيست؟
نصب انواع آبرو گالوانيزه بهترين گزينه جهت جلوگيري از ريزش آب باران و برف به داخل سازه‌ها و سوله‌هايي كه داراي سقف شيب‌دار هستند است. به اين نكته توجه داشته باشيد كه آبروهاي گالوانيزه باتوجه‌به شرايط آب‌وهوايي مناطق مختلف طراحي و توليد مي‌شوند. به‌صورت كلي مي‌توان گفت آبروها يا ناوداني‌ها باهدف هدايت آب باران در زير لبه سقف‌هاي شيرواني و شيب‌دار ساختمان‌ها و سوله‌ها نصب مي‌شوند. علت استفاده از ورق گالوانيزه در انواع آبروهاي شيرواني مقاومت بالاي آن در انواع شرايط اقليمي است.

در حقيقت مي‌توان گفت اين ورق به‌صورت جوي آب عمل و آب جوي يا سقف را به يك سمت هدايت مي‌كند. از جمله كاربردهاي آبرو گالوانيزه مي‌توان براي استفاده در سقف شيب‌دار سوله‌هاي صنعتي، خانه‌هاي ويلايي، سر درب ورودي ساختمان‌ها و… اشاره نمود.

توليد انواع آبروهاي گالوانيزه
انواع آبرو گالوانيزه بيشتر در ضخامت 0.4 mm توليد و ساخته مي‌شوند. براي تهيه و ساخت اين پروفيل‌ها از ورق‌هايي استفاده مي‌شود كه در مقابل رطوبت هوا و محيط نمناك داراي مقاومت در برابر خوردگي بوده و ضدزنگ باشند. به همين علت اغلب براي ساخت اين آبروها از ورق‌هاي گالوانيزه يا ورق‌هاي رنگي ضدزنگ استفاده مي‌شود. براي كسب اطلاعات بيشتر مقاله آموزشي ورق گالوانيزه؛ رنگ‌آميزي ورق گالوانيزه مطالعه شود. همچنين چون اين ورق‌ها براي پوشش سقف استفاده مي‌شوند بايد داراي وزن سبك باشند و به همين علت بايد از ورق‌هاي با ضخامت كم مثل 3،2.5،2mm استفاده شود، تا سبك‌وزن باشند.

بعد از انتخاب ورق مناسب و بريدن ورق در اندازه موردنظر با استفاده از دستگاه و ماشين‌آلات مناسب مانند رول فرمينگ اين پروفيل‌ها توليد مي‌شوند. به‌اين‌ترتيب كه قالب‌هاي مشخص را در دستگاه رول فرمينگ قرار مي‌دهند و به كمك آن‌ها پروفيل آبرو نهايي ساخته مي‌شود و براي عرضه به بخش انبار فرستاده مي‌شود.

ويژگي ‌هاي ظاهري آبروهاي گالوانيزه
اين ورق‌ها داراي ضخامت‌هاي ۰.۵۰ ميلي‌متر، ۰.۶۰ ميلي‌متر و ۰.۷۰ ميلي‌متر هستند و به دو صورت هلالي و قوسي نصب مي‌شوند. انواع آبرو گالوانيزه كه ضخامت بيشتر از ۰.۷ ميلي‌متر دارند بايد فاصله پرين هاي سازه با رعايت درصد شيب به شكل چهارگوش در كارگاه‌هاي برش و خم ساخته ‌شوند.

ضخامت آبروهاي گالوانيزه بين ۱ تا ۲ ميلي متر است و با استفاده از ورق‌هاي گالوانيزه براي ساخت، بايد محل اتصال توسط جوش‌كاري به صورت آب بند شده درآيد. فاصله تسمه آبروهاي گالوانيزه باتوجه‌به ضخامت آن‌ها تعيين مي گردد. به علاوه يك نوع آبرو ديگر با عنوان آبرو مخفي وجود دارد كه محل نصب آن ميان خط الراس‌ها در سقف‌هاي شيرواني است و مانع از تجمع آب در اين محل‌ها مي‌شود.

ورق‌هايي كه در ساخت انواع آبرو گالوانيزه استفاده مي‌شود به سبب اين كه سقف ساختمان كاملا در معرض رطوبت برف و باران قرار دارد، از ساندويچ پانل براي ساخت آن‌ها استفاده مي‌شود كه كار هدايت آب را بر عهده دارد. استفاده از آبروهاي گالوانيزه تنها محدود به سقف نيست و از آن‌ها در مجاري آب يا كناره‌هاي خيابان نيز استفاده مي‌كنند.

انواع آبروهاي گالوانيزه
آبرو گالوانيزه يا پروفيل آبرو يك نوع منحصربه‌فرد ندارد و در واقع انواع مختلفي از اين نوع پروفيل در بازار آهن موجود است. در ادامه به بيان انواع آبرو گالوانيزه يا آبچكان پرداخته شده است.

۱. آبرو جعبه‌اي گالوانيزه
پروفيل‌هاي گالوانيزه يا ناوداني شيرواني داراي ضخامت ۱ ميلي‌متر الي ۲ ميلي‌متر هستند. درصورتي‌كه در ساخت اين نوع آبروها از ورق گالوانيزه استفاده شود بايد نقطه محل اتصال با جوش آب‌بند شود و باتوجه‌به ضخامت آبرو فاصله تسمه آن به‌صورت دقيق مشخص مي‌شود. نصب ناوداني شيرواني يا پروفيل‌هاي گالوانيزه اهميت زيادي دارد و بايد درست انجام شوند.

۲. انواع آبرو گالوانيزه؛ آبرو لندني
آبرو گالوانيزه لندني با نام‌هاي ديگر مانند پروفيل گرد و پروفيل فيتيله نيز شناخته مي‌شود. كاربردهاي آبرو گالوانيزه لندني بيشتر براي پوشش سقف‌هاي شيرواني و سقف‌هاي وسيع‌تر است. در سقف‌هاي وسيع‌تر با متصل‌كردن پروفيل لندني به يكديگر سقف‌ها را پوشش مي‌دهند. محبوبيت پروفيل لندني يا گرد زياد بوده و مي‌توان گفت عامه‌پسند است.

يكي از مشكلات انواع آبرو گالوانيزه باتوجه‌به شرايط محيطي مورداستفاده مي‌توان گفت خوردگي و آسيب‌پذيري اين پروفيل است. در حقيقت مي‌توان گفت اين نوع پروفيل مقاومت زيادي براي زمان طولاني ندارد و باگذشت زمان دچار مشكلاتي مانند خوردگي مي‌شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ساعت: ۰۷:۱۷:۰۸ توسط:مريم موضوع: نظرات (0)

فلاشينگ

اجراي فلاشينگ ساختمان؛ فلاشينگ چيست؟
قبل از صحبت درباره اجراي فلاشينگ ساختمان بايد ببينيم فلاشينگ ساختمان چيست. در تعريف فلاشينگ بايد گفت كه اين متريال مورداستفاده در ساختمان‌سازي نوعي ورق غيرقابل‌نفوذ است كه براي زيباسازي، درزبندي و آب‌بندي در ساختمان كاربرد دارد. فلاشينگ‌ها از جنس آهن گالوانيزه، آلومينيوم يا آلوزينك هستند.

با اجراي فلاشينگ ساختمان، آب و رطوبت حاصل از بارندگي و ساير عوامل محيطي در بخش‌هاي مختلف مانند لبه ديوار حياط، بام يا بالكن نفوذ نمي‌كند. در مقايسه با بسياري از مراحل ساختمان سازي، اجرا و نصب فلاشينگ ساختمان فرايند پيچيده و دشواري نيست. استفاده از فلاشينگ براي نماي ساختمان علاوه بر زيبايي نما روش مناسبي براي حفظ سلامت نماي ساختمان در برابر عوامل محيطي است.

مزاياي اجراي فلاشينگ نماي ساختمان
نصب فلاشينگ در ساختمان يكي از جديدترين روش‌هاي حفاظت از سلامت ساختمان در برابر آب و رطوبت بوده و همچنين در زيبايي نماي ساختمان نقش دارد. برخي از مهم‌ترين مزاياي اجراي فلاشينگ ساختمان عبارت‌اند از:

افزايش طول عمر ساختمان: نصب فلاشينگ در ساختمان مانع نفوذ آب، رطوبت و نور شديد خورشيد به داخل ساختمان مي‌شود. درنتيجه اجراي فلاشينگ ساختمان بر افزايش طول عمر ساختمان و نما تأثير مثبت دارد.
خلق يك نماي جذاب: فلاشينگ در نماي ساختمان نقش زيادي در جذابيت بصري نما دارد و مي‌تواند موجب جلب‌توجه مشتريان و بازديدكنندگان شود.
كاهش هزينه نماي ساختمان: از ديگر مزاياي نصب فلاشينگ در ساختمان كاهش هزينه‌هاي طراحي و اجراي نما است. با تركيب ورق گالوانيزه و سيمان مي‌توانيد نمايي زيبا به ساختمان خود بدهيد.

انواع فلاشينگ ساختمان از نظر شكل ظاهري
بر اساس محل اجراي فلاشينگ ساختمان و شكل ظاهري، اين متريال‌ها به چند دسته تقسيم‌بندي مي‌شوند. همچنين فلاشينگ يا گاتر در ضخامت‌هاي مختلف وجود دارد كه معمولاً ضخامت آن‌ها از ۴/. ميليمتر بيشتر است. انواع فلاشينگ ساختمان بر اساس شكل ظاهري عبارت‌اند از:

1. فلاشينگ يو شكل (U شكل)
فلاشينگ‌هاي يو شكل از اتصال دو صفحه با زاويه ۹۰ درجه ساخته مي‌شوند. دو طرف لبه اين نوع فلاشينگ به سمت داخل خم شده است. لبه‌هاي خم‌شده مانع ايجاد موج در ظاهر ساختمان مي‌شود و در نتيجه اجراي فلاشينگ ساختمان يو شكل ظاهر نما يكدست و بدون نقص است.

از طرف ديگر اين نوع فلاشينگ نسبت به انواع ديگر كاربرد بيشتري دارد و در بخش‌هايي مانند درزبندي ساندويچ پنل‌ها و پوشش حاشيه آن‌ها استفاده مي‌شود. از ديگر ويژگي‌هاي فلاشينگ يو شكل استحكام و مقاومت بالاي آن است.

۲. فلاشينگ مدل تاج
نوع ديگر فلاشينگ ساختمان، فلاشينگ تاج است كه از سه بخش فلاشينگ زيره، رويه و فوم درزگير ساخته شده است. اجراي فلاشينگ ساختمان مدل تاج نيز طرف‌داران زيادي دارد و اين نوع گاتر با زاويه‌هاي مشخصي توليد و در بازار عرضه مي‌شود.

نصب فلاشينگ در ساختمان از نوع تاج نيز براي پوشش موج ساندويچ پنل‌ها و آب‌بندي به‌كار مي‌رود. همچنين براي پوشاندن سقف‌هاي داراي دو شيب فلاشينگ، مدل تاج كاربرد زيادي دارد.

۳. اجراي فلاشينگ ساختمان؛ فلاشينگ نماي نبشي
نوع ديگر فلاشينگ ساختمان بر اساس شكل ظاهري، مدل نبشي است. فلاشينگ‌هاي نبشي داراي لبه‌هاي خم‌شده به سمت داخل با خارج هستند كه اين لبه‌ها علاوه بر زيبايي، استحكام فلاشينگ را نيز تضمين مي‌كنند. قبل از اجراي انواع فلاشينگ ساختمان از نوع نبشي، مي‌توان آن را به دو شكل داخلي و خارجي رنگ‌آميزي كرد. همانند فلاشينگ يو شكل، فلاشينگ نبشي نيز داراي زاويه ۹۰ درجه است.

4. فلاشينگ زد شكل (Z شكل)
آخرين نوع فلاشينگ بر اساس شكل ظاهري، فلاشينگ سه پله يا زد شكل است. اجراي فلاشينگ ساختمان نوع زد شكل يا سه‌پله مي‌تواند به بهترين شكل از ورود آب به محيط موردنظر جلوگيري مي‌كند. براي پوشاندن زير و جلوي ساندويچ پنل‌ها از فلاشينگ‌هاي سه پله استفاده مي‌شود.

انواع فلاشينگ ساختمان بر اساس محل اجرا نيز عبارت‌اند از:

فلاشينگ پنجره
فلاشينگ سقف
فلاشينگ نما
فلاشينگ روي ديوار
مقاله پيشنهادي:   انواع خم كاري؛ روش هاي خم كاري ورق
انواع فلاشينگ ‌هاي نماي ساختمان
همان‌طور كه گفته شد اجراي انواع فلاشينگ ساختمان در بخش‌هاي مختلف ساختمان ويژگي‌هاي مخصوص به خود را دارد. فلاشينگ نماي ساختمان در دودسته كلي قرار مي‌گيرد كه عبارت‌اند از:

فلاشينگ تركيبي (Combination Flashing): اين نوع فلاشينگ براي اتصال پوشش سقف با ديوار استفاده مي‌شود. همان‌طور كه از نام آن مشخص است فلاشينگ يا گاتر تركيبي از قطعات مختلف با نام‌هاي فلاشينگ پرده‌اي، فلاشينگ شيب‌دار و فلاشينگ موضعي تشكيل شده است.
ديتيل فلاشينگ شيرواني (Step Flashing): از اين فلاشينگ براي درست‌كردن اتصال بين پوشش سقف و ديوار استفاده مي‌شود. ديتيل فلاشينگ شيرواني به‌صورت منحني و زاويه‌هاي زير هم قرار مي‌گيرند. در اجراي فلاشينگ ساختمان ديتيل، فلاشينگ قسمت بالايي زير پوشش سقف و قسمت پاييني روي ديوار قرار مي‌گيرد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ساعت: ۰۷:۱۵:۰۹ توسط:مريم موضوع: نظرات (0)

نماي پانچ متال

نماي پانچ متال چيست؟
نماي پانچ متال يا پانچ پليت صفحات فلزي هستند كه با استفاده از دستگاه‌هاي پيشرفته خاصي ساخته مي‌شوند. ورقه‌هاي پانچ متال از جنس فلزاتي مانند آلومينيوم، كامپوزيت يا گالوانيزه هستند. از نماي كاربردي پانچ متال به‌عنوان پوسته دوم در نماي ساختمان استفاده مي‌شود. از مهم‌ترين ويژگي ‌هاي نماي پانچ متال مي‌توان به مقاومت در برابر عوامل محيطي، بهينه‌سازي مصرف انرژي، ايجاد عايق صوتي و ايجاد نماي مدرن ساختمان و ايجاد خلاقيت در نما ساختمان اشاره كرد.

ويژگي هاي نماي پانچ متال
همان‌طور كه در قسمت قبل گفته شد نماي پانچ متال يكي از انواع نماي فلزي طرح‌دار در ساختمان سازي است كه از آهن و آلومينيوم تهيه مي‌شود. اين نما در برابر تغييرات جوي و محيطي استحكام زيادي دارد. البته در مواردي از ورق‌هاي كامپوزيت، فايبر سمنت و فولاد نيز استفاده مي‌شود. با استفاده از دستگاه‌هاي برش CNC روي اين ورقه‌هاي فلزي سوراخ‌ها يا چشمه‌هايي ايجاد مي‌شود.

اين چشمه‌ها نور واردشده به ساختمان را به‌خوبي كنترل مي‌كنند و اين يكي از مهم‌ترين ويژگي هاي نماي پانچ متال است. نما پانچ متال از نوع سيستم نماهاي فلزي است كه در گروه نماهاي پيش‌ساخته قرار مي‌گيرد. ورقه‌هاي پانچ متال وزن سبكي دارند و ايجاد چشمه‌هاي متعدد با اشكال منظم و زيبا موجب سبك‌تر شدن وزن آن‌ها نيز مي‌شود.

ويژگي هاي نماي پانچ متال؛ روش توليد ورق پانچ متال
براي آماده‌سازي نماي كاربردي پانچ متال با استفاده از دستگاه‌هاي پانچ و بر اساس يك الگوي مشخص از قبل طراحي‌شده، حفره‌ها يا چشمه‌هايي روي ورق‌هاي فلزي ايجاد مي‌شود. از ويژگي هاي نما پانچ متال اين است كه صفحات جدا از يكديگر مي‌توانند يك طرح يكپارچه را به نمايش درآورند يا اينكه طراحي به صورتي باشد كه هر پنل داراي طرحي جدا از ساير پنل‌ها باشد.

موارد استفاده از ورق ‌هاي پانچ متال
علاوه بر اينكه از ورقه‌هاي فلزي پانچ به‌عنوان نماي ساختماني پانچ متال استفاده مي‌شود كاربردهاي ديگري نيز دارد. كاربرد ورق پانچ متال به شرح زير است:

به‌عنوان سقف كاذب
ديوارپوش داخلي
هندريل تراس
پارتيشن
تسهيل‌كننده گردش هوا دور تأسيسات بام
استفاده به‌عنوان تابلو
انواع برش CNC روي ورق پانچ متال
براي ايجاد حفره‌ها يا همان چشمه‌ها روي ورقه‌هاي فلزي از دستگاه‌هاي مختلفي استفاده مي‌شود كه پركاربردترين نوع آن‌ها دستگاه CNC است. انواع برش‌هاي CNC عبارت‌اند از:

برش CNC به‌وسيله ليزر
برش CNC به‌وسيله دستگاه‌ تيغه‌اي
برش CNC به‌وسيله واترجت
برش CNC به‌وسيله دستگاه پرس سنبه‌اي
بررسي ويژگي هاي نماي پانچ متال
يكي از جديدترين نماهاي ساختماني نما پانچ متال است كه به‌عنوان پوسته دوم روي نماهاي ساختماني اجرا مي‌شود. اين نوع نما ويژگي‌ها و مزاياي منحصربه‌فردي دارد كه موجب افزايش كاربرد آن در ساختمان‌سازي شده است. از مهم‌ترين ويژگي هاي نماي پانچ متال كه در حقيقت مزاياي آن هم حساب مي‌شود مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

سبك‌وزن بودن ورقه‌هاي پانچ متال موجب شده تا حمل اين نوع ورقه‌ها و نصب آن‌ها راحت باشد.
نماي ساختماني پانچ متال علاوه بر استفاده به‌عنوان نماي داخلي يا خارجي ساختمان يك عايق نوري و صوتي بسيار كارآمد است. براي ساختمان‌هايي كه در معرض نور شديد خورشيد قرار دارند نماي پانچ متال نور را به‌خوبي كنترل مي‌كند.
يكي ديگر از مهم‌ترين ويژگي هاي نماي پانچ متال استقامت آن‌ها در برابر تغييرات جوي و شرايط محيطي است.
سهولت نگهداري و تميزكردن نماهاي پانچ متال
زيبايي و جذابيت بصري منحصربه‌فرد
انواع نماي كاربردي پانچ متال
باتوجه‌به ويژگي هاي نماي پانچ متال كاربرد آن در صنعت ساختمان‌سازي بسيار گسترده است. تنوع طراحي از ديگر ويژگي‌هاي نماي ساختماني پانچ متال است. نماي پانچ متال در طرح‌هاي مختلفي وجود دارند كه عبارت‌اند از:

نماي پانچ متال مربع: مناسب براي ساختمان‌هايي با وزن بيشتر، داراي مقاومت بسيار بالا و زيبايي بصري جذاب
نما پانچ متال گرد: بسيار محبوب و پرطرف‌دار، داراي انعطاف‌پذيري بالا
نماي پانچ متال شكاف‌دار: مورداستفاده در نماي بيروني و داخلي مانند دفاتر پيشخوان، پنجره‌ها و فيلترها
نماي پانچ متال تزييني: مورداستفاده براي ديوارهاي جداساز درون دفاتر و ساختمان، دكوراسيون داخلي، پارتيشن، كف‌سازي و درب


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ساعت: ۰۷:۱۲:۰۹ توسط:مريم موضوع: نظرات (0)

نماي فلزي ساليد آلومينيوم

مزاياي اجراي نماي فلزي در ساختمان
قبل از پرداختن به نماي فلزي بالكن، ابتدا دلايل استفاده از سيستم نماهاي فلزي را در ساختمان بررسي مي‌كنيم. چرا استفاده از نماي فلزي در ساختمان اهميت و كاربري بالايي دارد؟ در پاسخ به اين سؤال بايد به مزاياي استفاده از نماي فلزي در ساختمان پرداخت.

استحكام بالا: اولين مزيت استفاده از نماي فلزي در ساختمان استحكام بالا، مقاومت در برابر خوردگي، مقاومت در برابر انحراف و تاب‌خوردگي است. فلزي مانند آلومينيوم در برابر خوردگي مقاومت بالايي دارد. همچنين فولاد در برابر رطوبت هوا و باران بسيار مقاوم است.
رنگ‌پذيري و قابليت تركيب بالا: فلزاتي مانند فولاد و آلومينيوم قابليت رنگ‌پذيري خوبي دارند و مي‌توان متناسب با ساختمان رنگ‌هاي متفاوتي روي آن‌ها اجرا كرد. رنگ‌آميزي بايد در دوره‌هاي چندساله تكرار شود.
تنوع در طراحي: از ديگر مزاياي استفاده از فلزات در نماي ساختمان تنوع در طراحي، ساختار و شكل‌گيري فلزات، آن‌ها را به يك متريال ايده‌آل براي نماي ساختمان تبديل كرده است. به‌عنوان‌مثال ورق‌هاي فولادي تا شعاع مشخصي قابليت خم‌شدگي دارند و از آن‌ها براي ايجاد منحني‌هاي زيبا در نماي فلزي فضاي بالكن استفاده مي‌شود. اجراي نماي فلزي در بالكن با استفاده از فولاد با طرح‌هاي هنري، زيبايي بصري چشمگيري به بالكن مي‌دهد.
انواع نرده هاي بالكن
علاوه بر نماي فلزي بالكن، براي اجراي نرده مدرن فلزي بالكن نيز مي‌توان متناسب با اهداف، مناظر و نيازهاي خاص از مواد ديگري براي اجراي نرده‌هاي بالكن استفاده كرد. انواع ديگر نماهاي بالكن عبارت‌اند از:

نرده‌هاي چوبي بالكن
نرده‌هاي pvc بالكن
نرده‌هاي بتني
نرده‌هاي شيشه‌اي
نرده‌هاي حفاظ استيل
مقاله پيشنهادي:   فلاشينگ ساختمان چيست
نماي فلزي بالكن
استفاده از نماي فلزي بالكن يك ساختار شيك، زيبا و با مقاومت بالا دارد. اين نوع نما كه به‌عنوان نرده مدرن فلزي بالكن نيز كاربرد دارد از فولاد، مس، روي يا آلومينيوم ساخته مي‌شود. استفاده از اين متريال‌ها به دليل شكل‌پذيري بالا در طراحي و افزايش جذابيت بصري، مقاومت بالايي در برابر عوامل محيطي دارند.

انواع نماي فلزي بالكن
انواع مختلف نماي فلزي بالكن را مي‌توان اجرا كرد و انتخاب نوع نما به قوانين محلي ساختمان، انتخاب كارفرما، طراحي كلي ساختمان و بالكن و الزامات ايمني بستگي دارد. در ادامه انواع نماي فلزي در بالكن را معرفي مي‌كنيم.

۱. نرده مدرن فلزي بالكن
اجراي نماي فلزي بالكن با نرده مدرن روشي مناسب براي مرزكشي جذاب و كاربردي است. استفاده از اين نما در زيبايي بصري معماري و فضاي بيروني بالكن تأثير زيادي دارد. در اين نوع نما بين زيبايي و عملكرد حفاظتي نما تعادل برقرار مي‌شود. سادگي، سازگاري با تنظيمات مختلف و نياز به نگهداري كم از ويژگي‌هاي نما و نرده مدرن فلزي بالكن است.

۲. نرده هاي ليزري بالكن
اين نوع نماي فلزي براي بالكن يك سيستم امنيتي و تشخيصي پيشرفته از جنس استيل است. با استفاده از فناوري ليزر CNC يك مانع محافظ در اطراف فضاهاي بيروني ايجاد مي‌شود. اين اجراي نماي فلزي در بالكن يك امنيت محيطي قوي ايجاد مي‌كند و علاوه‌برآن مقاومت بالايي در برابر خوردگي و زنگ‌زدگي دارد.

۳. نرده هاي فرفوژه
نوع ديگري از نرده مدرن فلزي بالكن، نرده‌هاي فرفورژه از جنس آهن هستند. شهرت اين نوع نماي بالكن به دليل استحكام بالا و چكش‌خواري آن است. نرده‌هاي فرفورژه علاوه بر عملكرد حفاظتي، جذابيت بصري بالايي داشته و تركيبي از امنيت بالا و زيبايي هستند.

انواع نماهاي فلزي
در نماي فلزي بالكن از ورقه‌هاي فلزي به روش‌هاي مختلف استفاده مي‌شود. همان‌طور كه گفته شد فلزات استحكام و قابليت چكش‌خواري بالايي دارند. همچنين ميزان خم‌شدگي در بعضي از فلزات بالا است. باتوجه‌به اين ويژگي‌ها مي‌توان انواع نرده مدرن فلزي بالكن را در طرح‌ها و اشكال مختلف و زيبا خلق كرد. انواع نماهاي فلزي مورداستفاده در بالكن و ساختمان عبارت‌اند از:

نماي فولادي مش توري: اين نوع نما از تاروپود فولاد ضدزنگ توليد مي‌شود. اين نوع بافت فلزي بسيار زيبا و پارچه مانند بوده و در ساختمان‌هاي تجاري، اداري و صنعتي كاربرد زيادي دارد.
نماي فلزي پانچ متال: نوع ديگر نماي فلزي براي بالكن، نما پانچ متال است كه دوپوسته بوده و مانند نماي استرچ متال امكان نورپردازي روي آن در شب وجود دارد.
نماي مشبك فلزي: نوع ديگر اجراي نماي فلزي در بالكن و ساختمان، نماي مشبك است كه در شكل‌هاي گوناگون مانند بيضي، مربع و مستطيل طراحي مي‌شوند.
نماي فلزي استرچ متال: اين نوع نماي فلزي استفاده شده در بالكن، مانند نماي پانچ متال به‌صورت صفحات فلزي تهيه مي‌شود و با استفاده از دستگاه‌ها CNC برش داده مي‌شوند.
انواع ديگر نماي فلزي عبارت‌اند از:

نماي فلزي ورق آلومينيوم كامپوزيت
نماي فلزي ديجيتال سه‌بعدي
نماي فلزي گالوانيزه
نماي فلزي دكوراتيو
نماي فلزي ساندويچ پانل
انواع نماي فلزي بالكن بر اساس جنس
در تهيه نماي فلزي بالكن و به‌طوركلي نماي فلزي ساختمان از فلزات مختلف مي‌توان استفاده كرد. انواع فلزات به‌كار رفته براي اجراي نماي فلزي در بالكن عبارت‌اند از:

آهن: كاربرد بالايي دارد؛ ولي وزن بالا و مقاومت پايين در برابر عوامل محيطي از معايب آن است.
آلومينيوم: انعطاف‌پذيري، استحكام و مقاومت بالا در برابر عوامل محيطي، وزن كم و مورداستفاده در ساخت پانل‌هاي كامپوزيت در نماي فلزي ساختمان و بالكن. علاوه بر اين، كاربردهاي ورق آلومينيوم رنگي بسيار متنوع است.
فولاد: مقاوم، مستحكم و بدون آلياژ است.
مس: وزن كم، مقاومت و انعطاف‌پذيري بالا؛ ولي به‌اندازه آلومينيوم پرطرف‌دار نيست.
كورتن: نوعي آلياژ فولاد كه به‌صورت ورقه‌اي يا پانل به رنگ نارنجي توليد مي‌شود. بعد از جوشكاري به رنگ قهوه‌اي سوخته درمي‌آيد.
روي: انعطاف‌پذيري بالا، تنوع رنگ، بازيافت آسان، مقاوم در برابر فرسايش و خوردگي
جمع‌بندي

به دليل استحكام بالاي فلزات، قابليت چكش‌خواري و انعطاف‌پذيري، از آن‌ها در اجراي نماي فلزي بالكن استفاده مي‌شود. انواع مختلف نرده مدرن فلزي بالكن وجود دارد كه نرده‌هاي فرفورژه و نرده‌هاي ليزري دو نمونه زيبا و پركاربرد هستند. در اجراي نماي فلزي در بالكن به انتخاب كارفرما، قوانين محلي ساختمان، الزامات ايمني، طراحي كلي ساختمان و بالكن بستگي دارد.

شركت دالفا توليد‌كننده انواع مختلف فلاشينگ، نماهاي ساختماني، پروفيل‌هاي فلزي و پوشش‌هاي سقفي، تلاش مي‌كند تا با انجام فعاليت‌هاي تحقيقاتي، كيفيت محصولات خود و رضايت مصرف‌كنندگان را افزايش دهد. از جمله ويژگي‌هاي مهم محصولات دالفا كيفيت عالي، سرعت نصب بالا، زيبايي بصري، دوستدار محيط‌زيست و هزينه مناسب  است. با مراجعه به صفحه تماس با ما مي‌توانيد اطلاعات كامل مربوط به محصولات و پروژه‌هاي شركت را كسب كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ساعت: ۰۷:۱۰:۲۴ توسط:مريم موضوع: نظرات (0)

كلزيپ

كلزيپ چيست؟
پوشش كلزيپ يكي از انواع سازه‌هاي مدرن براي پوشش سقف و ديوار ساختمان است. اين نوع پوشش كه با نام پوشش ايستادرز يا زيپ پانل نيز شناخته مي‌شود، يك ساختار بسيار منعطف و زيپ مانند است كه از متريال‌هاي مشخصي ساخته شده است. پوشش سقف و ديوار با كلزيپ مي‌تواند به‌صورت چندلايه باهدف ايجاد يك پوشش بدون نقص طراحي، محاسبه، ساخت و اجرا شود. از جمله مزاياي سقف فلزي كلزيپ مي‌توان به برخورداري از ظاهر زيبا و يكپارچه، قابليت شكل‌دهي انواع سقف‌هاي محدب و مقعر و مقاومت بالا اشاره كرد.

در ميان انواع سقف در ساختمان، سيستم پوشش كلزيپ قابل‌استفاده در پوشش سقف و ديوارهاي ساختمان‌هاي تجاري، مسكوني، ويلاها، مراكز خريد، نمايشگاه، فرودگاه و… است. پوشش سقف و ديوار با كلزيپ علاوه بر زيبايي بصري، سبب افزايش طول عمر و استحكام سازه مي‌شود. لايه‌هايي كه در ساختار كلزيپ استفاده مي‌شود عبارت از ورق ذوزنقه‌اي، لايه ضد بخار، بست آلومينيومي، فوم عايق، فاصله‌انداز امگا و ورق پروفيل هستند. اين مجموعه لايه‌ها طبق محاسبات دقيق به هم متصل شده و بهترين و بي‌نقص‌ترين پوشش سقف و ديوار را ارائه مي‌دهند.

مزاياي سقف فلزي كلزيپ
يكي از مهم‌ترين ويژگي‌هاي پوشش كلزيپ، عدم وجود محدوديت طولي و عرضي است. اين سيستم به‌راحتي مي‌تواند سالن‌هايي با دهانه‌هاي بسيار بزرگ را بدون هيچ‌گونه درزي به‌صورت يكپارچه پوشش دهد. پوشش سقف و ديوار با كلزيپ سبك، قوي و سازگار با شرايط محيطي است به‌طوري‌كه در ساخت لايه‌هاي آن تمامي جنبه‌هاي فيزيكي اعم از عايق صوتي، رطوبتي، دمايي و… كاملاً رعايت مي‌شود. وزن سبك كلزيپ باعث راحتي در جابه‌جايي و نصب اين پوشش مي‌شود.
ساختار سقف كلزيپ باعث مي‌شود تا اين پوشش هيچ‌گونه محدوديتي در شكل‌پذيري و انعطاف‌پذيري نداشته باشد و امكان و قابليت فرم دهي به انواع مختلف محدب، مقعر، مخروطي و… را ايجاد مي‌كند. پوشش سقف و ديوار كلزيپ به دليل ساختار يكپارچه مقاومت بالايي در برابر زلزله، تغييرات آب‌وهوايي، رطوبت، گرما و… ايجاد مي‌كند.

پوشش كلزيپ در مقايسه با مصالح قديمي عمر بالايي دارد و برخلاف ساير مصالح از تنوع رنگ و شكل زيادي برخوردار است. از ديگر مزاياي پوشش سقف كلزيپ مي‌توان به اين نكته اشاره كرد كه استفاده از كلزيپ مي‌تواند تا حد زيادي در هزينه و انرژي صرفه‌جويي كند.

مزاياي ديگر پوشش سقف و ديوار با كلزيپ
از ديگر مزاياي پوشش سقف و ديوار با كلزيپ مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

وزن سبك: پركاربردترين فلز در پوشش كلزيپ آلومينيوم است كه استفاده از آن موجب شده است اين ساختار از ساير مصالح وزن كمتري داشته باشد.
عدم محدوديت اندازه: استفاده از ماشين‌آلات پرتال و فرمينگ پروفيل پوشش كلزيپ در محل پروژه، اين امكان را به وجود مي‌آورد تا بتوان طول حداقل ۱۵۰ متر را نصب و اجرا كرد.
غير قابل‌اشتعال: مواد مورداستفاده در پوشش كلزيپ تا حد زيادي در برابر آتش مقاوم و غير قابل‌اشتعال هستند.
آكوستيك بودن: استفاده در ورق‌هاي فرم داده شده همراه با عايق حرارتي و صوتي در كلزيپ خاصيت جذب صدا را در اين سيستم افزايش مي‌دهد. به همين دليل از پوشش سقف و ديوار با كلزيپ در فرودگاه‌ها، سالن‌هاي ترمينال و محل‌هاي عمومي استفاده مي‌شود.
مقاومت در برابر سايش و خوردگي: استفاده از پوشش‌هاي رنگ چندلايه بر روي سطح پروفيل كلزيپ مقاومت و دوام اين نوع سيستم را در برابر مواد خورنده افزايش مي‌دهد.
مقاومت در برابر آب و رطوبت: عدم سوراخ‌كاري، عدم استفاده از پيچ و پرچ و اتصالات براي نصب لايه رو و جمع‌آوري و زهكشي مناسب آب باران توسط آبرو سبب ايجاد پوشش سقف و ديواري يكدست بدون هيچ‌گونه نفوذ رطوبت و آب به ساختمان مي‌شود.
سازگار با محيط‌زيست: مواد تشكيل‌دهنده پوشش سقف و ديوار با كلزيپ از مواد قابل‌بازيافت تشكيل شده‌اند و فرايند توليد آن‌ها نسبت به ساير مصالح آلايندگي كمتري دارد.
سرعت و سهولت اجرا: بهره‌گيري از به‌روزترين ماشين‌آلات، امكان فرم‌دادن پروفيل‌هاي كلزيپ و فرايند نصب آسان سرعت اجراي كار را تا حد زيادي بالا مي‌برد.
امكان استفاده در طرح‌ها و رنگ‌هاي مختلف: كلزيپ قابليت اجرا در طيف مختلفي از طرح‌ها و رنگ‌ها را فراهم مي‌كند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ساعت: ۰۷:۰۸:۲۷ توسط:مريم موضوع: نظرات (0)

سقف ايستادرز

پوشش سقف ايستادرز
پوشش سقف ايستادرز از محبوب ترين و منعطف ترين و مقاوم ترين نوع سقف فلزي، سيستم پوشش سقف ايستادرز مي باشد، كه امروزه كاربرد فراواني در معماري هاي مدرن دارد. مي توان گفت كه نصب كردن سقفي با طراحي زيبا و شيك مكمل بنا و نيز عامل زيبايي و افزايش ارزش آن محسوب مي شود. در سيستم ايستادرز، بسته به نوع سقف، پانل ها در راستاي شيب سقف پهن شده و درزهاي اتصال اين پانل ها را به يكديگر وصل مي كنند. اين نوع سقف ها يك پوشش مستحكم بوده با توانايي حركت تحت انبساط حرارتي، كه مي شود گفت نصب آنها با انواع سقف هاي سنتي بسيار متفاوت است.

در پوشش سقف ايستادرز، در بلند مدت و به مرور زمان با مشكل نفوذ كردن آب به داخل ساختمان مواجه نخواهيد شد؛ زيرا درزها بالاتر از پوشش نهايي سقف قرار گرفته اند، اين مورد از مزيت هاي كليدي اين سيستم حساب مي شود كه نام ايستادرز به دليل اين توانايي نشات گرفته است. سيستم ذوب برف كلزيپ را نيز مي توان يكي از سيستم هاي جانبي قابل نصب ايستادرز نام برد، و كاربرد اين سيستم در هنگام تجمع برف و يخ زدگي مي باشد، كه ممكن است باعث تركيدن يا پارگي آبروها و لوله ها شده يا سنگيني برف و يخ، باعث از بين رفتن تاسيسات شود.

بنابراين حل اين مشكل با نصب سيستم هاي حرارتي و سيستم ذوب برف در گاتر ها و خروجي آبروهاي پوشش سقف، بسيار آسان مي شود. اين سيستم در ساختمان هايي مانند سالن هاي ورزشي، صنعتي و فرودگاه ها مورد استفاده قرار مي گيرد.

مزاياي سيستم ايستادرز شامل :
۱. اين پوشش براي سقف هاي محدب، مقعر،پوشش قوسي، گنبدي و كونيك و تمام اشكال هندسي اين قابليت را دارد كه به صورت يكپارچه و بدون محدوديت طولي انجام شود.

مقاله پيشنهادي:   مزايا و معايب پانل هاي سه بعدي
۲. در اين سيستم هيچگونه سوراخ كاري روي آن انجام نمي شود، و اين مورد باعث ميشود كه حتي يك درصد نشتي آب وجود نداشته باشد. اين سيستم با كليپس هاي مخصوص آلومينيومي به صورت مخفي زير ورق ايستادرز نصب مي شود.

۳. جنس ورق ايستادرز ، آلومينيومي بوده و بسيار مقاوم در مقابل خوردگي و اثرات آب و هوايي، اشعه هاي ماورا و نيز در برابر فرسايش و كهنه شدن است،همچنين از قابليت شكل پذيري بالايي در مقايسه با ساير فلزات برخوردار مي باشد.

۴. با نصب برف گير روي اين سيستم از ريزش بهمن روي سقف جلوگيري مي كند.

۵. پشم سنگ مناسب ترين نوع عايق براي سيستم ايستادرز است، كه مي توان گفت بهترين عايق حرارتي و صوتي محسوب مي شود.

۶. اين سيستم در پوشش هايي با عايق حرارتي و صوتي و رطوبتي به صورت دو لايه اجرا شده و در پوشش هايي كه به اين عايق ها نيازي نباشه به صورت تك لايه اجرا مي شود.

۷. مي توان قابليت اجراي انرژي خورشيدي را روي سيستم ايستادرز به كار بست.

۸. پوشش سقف ايستادرز  با توجه به رنگ مورد نياز و تاييد مشتري در رنگ هاي متنوع، تهيه و توليد مي شود.

تعريف سيستم ايستادرز دالفا
پوشش سقف دالفا به عنوان يك سيستم پوشش سقف نوين محدوديت ها را از ميان برداشته و طراحان را قادر مي سازد كه پيچيده ترين طرح ها را ارائه دهند. اين نوع پوشش به دليل انعطاف پذير بودن و استفاده از طيف هاي گسترده رنگ، يكي از بهترين نوع پوشش براي كارفرمايان و به ويژه مشاوران بوده است.

شركت دالفا با بيش از يك دهه فعاليت در تمامي نقاط كشورمان و كشور عراق، اين افتخار را دارد كه اولين و بزرگترين مجري اين نوع سيستم با انجام پروژه هاي خاص با شكل هندسي نامنظم را طراحي و اجرا كند.

مزاياي سيستم ايستادرز دالفا عبارتند از :

• دقت و كيفيت بالا

• قابليت پوشش انواع اشكال هندسي ( قوسي و چند قوسي، محدب و مقعر و هرمي و… )

• قابليت توليد با تكنولوژي نوآورانه ورق بطول نامحدود و به صورت يكپارچه

• تمام ماشين آلات توليد بصورت موبايل و مستقر در محل پروژه
• ضد خوردگي و فرسايش پوشش سقف ايستادرز

• بدون نياز به تعمير و نگهداري

• آب بندي كامل سقف بدون هيچگونه اورلب و سوراخ كاري

• تنوع در انتخاب رنگ و دوام رنگ فوق العاده

• عملكرد عالي حرارتي و آكوستيك

• سرعت نصب بالا پوشش سقف ايستادرز

• طول عمر زياد و صد درصد قابل بازيافت

• بهترين انتخاب براي ورزشگاهها، فرودگاهها و ساختمان هاي بزرگ تجاري و اداري و بيمارستان ها و …


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ساعت: ۰۷:۰۶:۲۳ توسط:مريم موضوع: نظرات (0)